"Muzički Mlin" - prenamjena Paromlina u Zagrebu

Arhitektura

Dok se prekrasni stari Paromlin još nije srušio, predložili smo da se u njemu "melju" višestruke kreativne energije u muzičko brašno koje grad može ispeći u ukusan i unosan kruh. Bez aditiva i umjetnih bojila, osjetili smo atmosferu svakog postojećeg unutrašnjeg i vanjskog prostora i nenametljivo u njih smjestili nove kompatibilne sadržaje da bismo stvorili pravi mali muzički grad.

Autori: Veljko Armano Linta & Duje Katić.

Katastrofalno zanemarivanje Paromlina koje je u 2014. dovelo do njegove potpune propasti nije samo neopravdan odnos prema spomeniku industrijske arhitekture, nego prvenstveno propuštena prilika za stvaranje prostora visokog urbaniteta. Ovaj natječajni rad predložio je jedan način da se to učini dok je još bilo moguće.

I Paromlin i Koncertna dvorana Vatroslav Lisinski bili su zagrebačke ikone. Nadopunjavanje njihovih sadržaja imalo bi kumulativni pozitivni učinak pa se šira urbanistička lokacija Paromlina i Lisinskog mogla oblikovati kao jedna velika muzička kuća. Pokušali smo oslušnuti svaki prostor Paromlina i u njega nepretenciozno udomiti upravo onaj sadržaj koji se u njemu najbolje i najprirodnije "čuje", koji mu "leži".

Tako smo dobili hostel za gostujuće glazbenike i turiste, dvorane za probu za iznajmljivanje Lisinskom i inim korisnicima, stanove za najam za mlade umjetnike, multimedijalne dvorane i izložbene prostore, izvođačke prostore na otvorenom, javni gradski park zvučnih gajeva, dućane, radionice i ugostiteljske sadržaje.

Multifunkcionalnost kompleksa oko jedne teme potakla bi suradnju društvenih čimbenika, i omogućila bliski kontakt umjetnika i neumjetnika, domaćina i turista. Pritom bi simbioza ekonomije i kulture bila omogućena zastupljenošću komercijalnih sadržaja u prostorima koji su u gradskom vlasništvu.